حالا کو تا پانزده ماه دیگر!؟

حالا کو تا پانزده ماه دیگر!؟
تحلیل و پیش بینی انتخاباتی کاظمینی
15 ماه دیگر (تحلیلی بر محافل خصوصی)
هدف و «نیت» کاظمینی از تحلیل انتخابات آینده مجلس و شورای شهر چیست!؟
جانشین فلاح زاده در استانداری، اعلائی رئیس کتابخانه ها می شود و یا میروکیلی، شهردار شورای سوم شهر!؟

انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهری  15 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار می گردد و طبیعتا انتظار آن خواهد بود که اصول گرایان  و اصلاح طلبان حضور فعال داشته باشند  و به رقابت بپردازند که استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود اما اینکه کدام جناح  پیروز خواهد شد  و اینکه چه کسانی پا به عرصه خواهند گذاشت  جای تامل است.
اولا تاریخ نشان داده است  این دو جریان سیاسی به یک اندازه صاحب اقبال بوده  به گونه ای که افراد مستقل نیز  از همین حد اعتبار برخوردارند .
ثانیا آیا سیاست داخلی اصلاح طلبان  اقتضا می کند  در انتخابات شرکت  نمایند یا نه ؟!
تحلیلا ابتدا بحث عدم حضور در انتخابات را مطرح خواهند کرد  اما در لحضات پایانی  و پس از مذاکرات پشت صحنه با شورای نگهبان  مبنی بر اخذ موافقت بابت تایید صلاحیت ها  وارد عرصه خواهند شد.
اما بابت حضور مردمی و شرکت در انتخابات  نیز باید آن را خوب توصیف کرد  چرا که اگر حرف انتخابات  مجلس بود امکان عدم استقبال وجود داشت  اما با توجه  به انتخابات شوراهای شهر و روستا  و گستردگی کاندیداها  مسلما شور و حرکتی  مضاعف حاصل  و موج رقابتی  باعث افزایش رای دهندگان خواهد شد.
در پایان چه کسانی در انتخابات آینده مجلس شرکت خواهند کرد  نیز ار مباحث کلیدی است  که آنچه تا کنون قرین  به یقین است، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی وافی ـ  دکتر سید حسن پاکنژاد و آقای مهندس اولیا  نماینده فعلی مجلس  از جمله فعالان انتخابات  مجلس خواهند بود.
آقای دکتر ابوالقاسم ناظمی اردکانی با آقای تابش در اردکان رقابت خواهند کرد، حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده بدون رقیب خواهد بود  البته عده ای از سردار جوکار نیز دعوت حضور در این حوزه انتخاباتی نموده اند .بافق ، ابرکوه و مهریز  تا کنون کاندیدای شاخصی  نداشته است. گو اینکه اقای بابایی معاونت برنامه ریزی استانداری  از ظرفیت بالایی برخوردار است.
البته فلاح زاده استاندار فعلی با توجه به اینکه در استانه بازنشستگی است  نیز احتمال حضور در انتخابات را خواهد داشت  و بدیهی است چنانچه این حضور قطعی باشد  ایشان و آقای وافی  از حمایت جناج  اصول گرایان برخوردار خواهند بود  اما رای مردم یزد هرگز قابل پیش بینی نبوده و نیست!!
میرزامحمد کاظمینی - سه شنبه 5 بهمن 1389 - قبل از ظهر 11:11
تبصره اول: و اگر انتخابات استانی شد چی!؟
تبصره دوم: کاظمینی بیکار است که امسال می نشیند و برای سال آینده تحلیل می نویسد!؟
تبصره سوم: اگر کاظمینی تحلیلگر است، بنشیند ( محافل خصوصی را تفسیر و ) تحلیل کند ببینیم که جانشین فلاح زاده در استانداری، اعلائی رئیس کتابخانه ها می شود و یا میروکیلی، شهردار شورای سوم شهر!؟
تبصره چهارم: عده ای می گویند رئیس امور کتابخانه ها که در بلندای میرچقماق و کنار رئیس جمهور با هیجان شعار می داد و شعارهای مردم را راهبری می کرد، نگاهش به پست «بزرگ» و «گنده» استانداری است و ممکن است چون شرایط بزرگی را دارد استاندار یزد شود و عده ای نیز از رابطه و حمایت حامیان مصباح از شهردار میروکیلی برای استاندار یزد شدن می گویند، و عده ای نیز هیچ چیز نمی گویند!
تبصره پنجم: در شرایط فعلی، برای پیش بینی و تحلیل کردن، نیاز نیست تا آدمی از مغزش استفاده کند! فقط کافیست تا چشمش را بازکند و انتخاب مدیران  استان را ببیند!
تبصره ششم:    

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا